זייברט: "אין הצדקה בסגירת פארק 'מרום נווה' בפני ילדי בני ברק"

דוד לזר | צילום: דר אבישי טייכר - אתר פיקיוויקי 2 Comment on זייברט: "אין הצדקה בסגירת פארק 'מרום נווה' בפני ילדי בני ברק"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות הפרסום באתר 'קול חי' כי עיריית רמת גן הודיעה כי לא תאפשר השנה כניסה בימי חול המועד סוכות לפארק 'מרום נווה' לתושבי העיר בני ברק, אלא רק על בסיס מקום פנוי – פנה הרב חנוך זייברט ראש עיריית בני ברק לעמיתו ישראל זינגר ראש עיריית רמת גן, והעלה בפניו את החומרה שבדבר.

פארק 'מרום נווה' בר"ג: הדרת חרדים או הסדרי בטיחות?

כזכור, במודעה שפרסמה עיריית רמת גן נכתב כי שער הכניסה לפארק מרום נווה הפונה לכיוון רחוב חזון איש בבני ברק יהיה סגור השנה למבקרים בכל ימי חול המועד סוכות. זאת מחמת העובדה כי "פארק מרום נווה נועד לשרת בראש ובראשונה את תושבי רמת גן, על כן תינתן קדימות לתושבי העיר".

דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים פרסם הערב כי הרב חנוך זייברט, ראש עיריית בני ברק פנה למר ישראל זינגר, ראש עיריית רמת-גן והעלה בפניו את החומרה, הן מההיבט החוקי והן מההיבט האנושי, בהודעה שיצאה למניעת כניסת אנשים שאינם תושבי העיר לשטח פארק מרום נווה שבתחומי העיר רמת-גן, והממוקם בסמוך לשטחה של  העיר בני ברק. בהודעה שפורסמה נמסר, כי פקחים יבדקו ת.ז. בכניסה לפארק זה ותיסגר הכניסה לפארק מרחוב חזון-אי"ש, מטעמי חירום.

בשיחתו עם מר זינגר הדגיש ראש עיריית בני ברק, כי הוא תמה מאוד על הודעה מסוג זה, שכן גם אם לא הובהר בהודעה, מובן ממנה שהכוונה הינה לילדי העיר בני ברק, ולעומת זאת, בני ברק, לדוגמא, אינה מונעת מתלמידים מהעיר רמת-גן החפצים ללמוד בעיר בני ברק או צעדים מפלים אחרים.

הרב חנוך זייברט, ראש עיריית בני ברק הוסיף בדבריו עם ראש העירייה השכנה, כי בחודשים הקרובים של תקופת החורף ניגשת עיריית בני ברק לביצוע פרוייקט רחב-היקף בן עשרה מליון ₪ לפיתוח ולשדרוג עשר גינות ברחבי העיר, ובהן פארק גבעת-הזית שבצפון העיר ופארק גהה שבדרומה, ובעשר הגינות יותקנו מתקני משחקים חדשים ורבים וישתל דשא סינתטי בהן, כך שמדובר בחודשים אחדים בלבד שיש חוסר בגינות באזור הסמוך לרמת-גן, ואין כל הצדקה והגינות בסגירת פארק מרום נווה, בפני ילדי העיר בני ברק.

מר ישראל זינגר, ראש עיריית רמת-גן טען בשיחתו, כי אין בכוונת עיריית רמת-גן להפלות את הילדים מהעיר השכנה , אלא למנוע צפיפות יתר בפארק.

אברהם טננבוים, מזכיר עיריית בני ברק ודוברה ציין, כי לפני שנים אחדות היה מקרה דומה, כאשר באחת מערי השרון מנעו כניסת ילדים מערים אחרות. הנושא הגיע לבירור משפטי, ובו הובהר לעירייה שחל איסור מוחלט לנעול את שערי הפארק ולמנוע כניסת ילדים מערים אחרות והדבר מנוגד לחלוטין לחוק.

הדובר ציין, כי איש בעיריית בני ברק אינו סבור שלראש עיריית רמת-גן ישנה כוונה לאפליית ילדי העיר השכנה, מטעמים דתיים, שכן בינו לבין ראש עיריית בני ברק שוררים יחסי ידידות, אך יתכן שישנם תושבים בשכונה, שעינם צרה בכניסתם של ילדים חרדיים לפארק השכונתי, והם המפעילים לחץ לפעול בדרך שלילית זו.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    שיתחיל לבנות גנים ופארקים בעיר .איך יכול להיות שהעיר עם הכי הרבה ילדים יש בה הכי מעט פארקים וגנים ציבוריים.שיתחיל לפנות אזורי תעשיה מתוך העיר ולבנות במקומם משהו שיועיל לידי העיר קצת

  2. 1

    ולהתבטאותו של ר"ע חיפה יונה יהב יש הצדקה?
    לפי עדי שמיעה נאמנים, כשפנו אליו תושבי שכונת הדר בקשר למדרכות השבורות תגובתו היתה: אז מה. וכשאמרו לו שזה עלול להיות מסוכן,
    הגיב ר"ע חיפה; אז יהיו עשרה חרדים פחות!!
    יונה יהב בתגובה; לשון הרע וכו וכו